PROCEDURA ORGANIZOWANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
w ZESPOLE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NR 2 IM ST. STASZICA
w TOMASZOWIE MAZOWIECKIM
W S T Ę P:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59
i 949)
Na podstawie Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty( Dz. U. 1991nr 95 poz. 425) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z dnia 7 maja 2013 r. Poz. 532) opracowuje się niniejszą procedurę regulującą organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 2 im St. Staszica
w Tomaszowie Mazowieckim.
I. Z A Ł O Ż E N I A O G Ó L N E:
3.1 Koordynatorem odpowiedzialnym za udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest pedagog/psycholog szkolny . Do ich zadań należą
3.1.a – monitorowanie PPP udzielanej uczniom;
3.1.b – ewaluacja udzielanej PPP w szkole we współpracy z wychowawcami klas;
3.1.c – prowadzenie dokumentacji PPP we współpracy z wychowawcami klas;
3.1.d – przedłożenie Planu Działań Wspierających do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły.
4.1 Dla uczniów posiadających orzeczenie , opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej
(w tym poradni specjalistycznych) pomoc odbywa się na podstawie orzeczenia i opinii bez złożenia wniosku.
4.2 W każdym przypadku rodzic/opiekun prawny musi wyrazić zgodę na objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną. (jedynie w przypadku podejrzenia o przemoc wobec ucznia należy podjąć działania zgodnie z procedurą postępowania wobec przemocy w rodzinie – procedura Niebieskiej Karty) (zał. nr 7)
4.3 Druk wniosku dostępny jest w sekretariacie , gabinecie pedagoga szkolnego i na oficjalnej stronie szkoły w zakładce pt. dokumenty do pobrania (zabezpieczonej bezpiecznym hasłem) (zał. nr 7)
W skład zespołu wchodzą:
1) Wnioskodawca (jeżeli pomoc PPP udzielana jest na podstawie wniosku);
2) Wychowawca;
3) Pedagog szkolny i psycholog szkolny;
4) Dodatkowo dyrektor szkoły może powołać specjalistę w razie potrzeby również rodzica/opiekuna prawnego;
10. Za pracę zespołu odpowiada koordynator, którym może być: wychowawca lub pedagog lub psycholog szkolny.
Zadania Dyrektora i koordynatora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla uczniów z orzeczeniami (IPET)
ZADANIA |
ODPOWIEDZIALNI |
||
DYREKTOR (termin realizacji) |
ZESPÓŁ/KOORDY-NATOR ZESPOŁU (termin realizacji) |
KOORDYNATOR PPP W SZKOLE (termin realizacji) |
|
Powołanie zespołu |
do 3 dni od wpłynięcia wniosku |
- |
- |
Ustalenie przeprowadzanych form pracy. Opracowanie IPET |
- |
do 7 dni od powołania zespołu |
- |
Przedłożenie IPET do zatwierdzenia do dyrektora szkoły |
- |
- |
Do dwóch dni po opracowaniu IPET |
Poinformowanie rodziców/prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia o formach pomocy |
- |
- |
niezwłocznie |
Monitorowanie |
(przez cały czas realizacji PPP) |
(przez cały czas realizacji PPP) |
(przez cały czas realizacji PPP) |
Zadania Dyrektora i koordynatora w zakresie organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej dla uczniów bez orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, posiadających opinie Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej (Plan Działań Wspierających)
ZADANIA |
ODPOWIEDZIALNI |
||
DYREKTOR (termin realizacji) |
ZESPÓŁ/KOORDYNATOR ZESPOŁU (termin realizacji) |
KOORDYNATOR PPP W SZKOLE (termin realizacji) |
|
Powołanie zespołu |
do 3 dni od wpłynięcia wniosku |
- |
- |
Ustalenie przeprowadzanych form pracy. Opracowanie PDW |
- |
do 7 dni od powołania zespołu |
- |
Przedłożenie PDW do zatwierdzenia do dyrektora szkoły |
- |
- |
Do dwóch dni po opracowaniu PDW |
Poinformowanie rodziców/prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia o formach pomocy |
- |
- |
niezwłocznie |
Monitorowanie |
(przez cały czas realizacji) |
(przez cały czas realizacji) |
(przez cały czas realizacji) |
PROCEDURA ORGANIZOWANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
w ZESPOLE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NR 2 IM ST. STASZICA
w TOMASZOWIE MAZOWIECKIM
Formy pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej
Forma |
Adresat |
Osoby prowadzące |
Ilość uczniów |
Zajęcia rozwijające uzdolnienia |
Uczniowie szczególnie uzdolnieni |
Nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie dla prowadzonych zajęć |
do 8 |
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
Uczniowie mający trudności w nauce |
Nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie dla prowadzonych zajęć |
do 8 |
Zajęcia socjoterapeutyczne i inne o charakterze terapeutycznym |
Uczniowie z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne |
Nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie dla prowadzonych zajęć, pedagog |
do 10 |
Porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia dla uczniów |
uczniowie |
Nauczyciele i specjaliści |
- |
Porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia dla rodziców |
rodzice |
Nauczyciele i specjaliści |
- |
Porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia dla nauczycieli |
nauczyciele |
specjaliści |
- |
PROCEDURA ORGANIZOWANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
w ZESPOLE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NR 2 IM ST. STASZICA
w TOMASZOWIE MAZOWIECKIM
Załączniki do procedury
„Dobre wychowanie dzieci jest najważniejszą sprawą kraju, gdyż od niej zależy wartość obywatela, użyteczność ludu, szczęśliwość, ukształtowanie i zacność rodu ludzkiego."
97-200 Tomaszów Mazowiecki
ul. Św. Antoniego 57/61